teisipäev, 11. november 2014

Eile käisid meil mardid külas. Ei jõutud veel korralikult pabistamagi hakata, kui igatsorti tegelasi korraga tuba täis sai. Silma paistis mõni võõramaa mart ja üks mart nägi tõepoolest välja just kui Vladislav Koržets saates Osoon. Toredaid marte jagus imetelmiseks ja imestamiseks küllaga.

Kas pole vahvad, igaüks isemoodi.

Vladislavi tunnete teiste martide hulgasti kindlasti kohe ära:)

Jagus võõramaalastest marte ja loommarte ja naismarte.

Ja nagu ikka, natukene mardivitsa ka, mis pehmemast pehmem. Kõik aga ikka sellepärast, et meie head lapsed veel paremad oleksid.
Kui mardid jälle teele saadetud, meisterdasid Kallikarud martidele uhked vööd. Midagi ilusat võiks neil natukene koledatel martidel ju ikka olla.
Vöö valmistamine nõudis kääridega lõikamise oskust ja mustri rütmi tabamist. Mõlemad ülesanded vajasid kannatlikku meelt ja tähelepanu.
Tüdrukutel käib kääride käsitlemine niks ja naks. Harjutamine teeb meistriks. Mitmed õhtud on tüdrukud ajakirjadest lõiganud välja igasuguseid pilte ja mõni laps isegi oma pildiraamatu valmistanud.

Ega nüüd poisidki hätta jäänud. Midagi ei ole parata, kui autonurgal on lihtsalt igapäevaelus tugevam tõmme.

Asjalikkust näitasid üles nii posid, kui ka tüdrukud ja uhked vööd ehivad hetkel esikus küll mitte marte vaid meie ontlike issisid.

Meie võik lõigata ruudukesi lausa mitme vöö jaoks.

Kortsus kulm on seekord ikka  asjalikkuse märk.

Käärid jälle veidi otsemaks ja ruudukesi langeb kui nõiaväel. Abistav õpetaja pidi õige mitmel korral oma näppe hoolega valvama:)
Eelmine nädal ja ka täna mängisime smarttahvil ühte vahvat nuputamise mängu. Mängu käigus tuletavad lapsed meelde kujundite nimetused, loendamise neljani ja tähed ja häälikudki saab sel moel üle korratud ja uusi juurde õpitud.
Igakord, kui laps arvab ülesande ära, eemaldub üks pilti kattev ruuduke. Ruutudel on mitmeid erinevaid ülesandeid. Täna lahendasid ja ladusid lapsed lisaks tahvli ülesannetele oma laual olevate vahenditega erinevaid ülesandeid.
Ttahvlilt ei saa ainult pilte ja multikaid vaadata, vaid saab ka väga tarku ja vajalikke asju õppida. Iga asi omal ajal.

Need tähed on laste endi kirjutatud.

Laps saab tähe kirjutamisega hakkama küll, kuid tähelepanu on vaja suunata ka tähe õigele kirjutamisele. Tihtipeale alutatakse tähe kirjutamist valset suunast ja nii tehakse endale ülesanne hoopis raskemaks.

Kui kõik ülesanded on edukalt lahendatud, siis ootab väike preemia toreda pildi näol.

 Eelmise nädala reedel tegime jälle teatrit. seekord lavastasime etenduse Leedu jutu "Taevas kukub alla" järgi.
Kapsalehest ehmatatud kassike.  Või oli see siiski taevas, mis kukkus kassikese saba peale?

Taevas kukub alla! Jookseme, jänkuke!

Taevas kukub alla! Jookseme, rebane !

Põgene hundike koos meiega, taevas kukub alla!



Alles karul tuli pähe kogu lugu põhjalikult üle uurida. Õnneks selgus, et taevas siiski ei kukkunud alla. Kassikesele kukkus vaid kapsaleheke saba peale.

Õnneks lõppes kõik hästi ja loomad said jälle koju tagasi pöörduda.

Kui päevatarkus on omandatud, siis tuleb kõike seda ka praktiseerida ja veelkord omal moel selgeks saada.
Nii ilus piknik.

Täna on autod minu lemmikud!

Uus kalamäng kütab kirgi:)

Ei ole üldsegi harvad juhud, kui poisid on nukunurga valitsejad.
Sellise toreda ja uhke laua on katnud kaks poisipõnni. Ise tehtud, hästi tehtud!

Meisterehitaja jagab oma oskusi.

Sõbratugi aitab üle igast mäest ja hoiab kõik koos täies väes.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar