pühapäev, 7. veebruar 2016

Sellel reedel alustasid Kallikarud robootikaga. Robootika on vahva ja mänguline tegevus lapse arendamiseks.
Legoklotside headus on üldteada, kuid nendega saab veel palju põnevat teha.

Kõige pealt uurisid laapsed, et mis asi see robootika üldse on.

Esimesena astusid nn.tulle Joosep ja Kenneth. Robootika tegemisel ei ole tähtsad ainult teadmised, tähtis on ka koostöö ja teineteise arvestamine.

Kõik laabub üsna kenasti. Hiirega töö vajab veel harjutamist.

Koos otsitakse detaile. Koos uuritakse, mis on järgmine ülesanne. Koostööoskus on tähtis oskus ja vajab juba õige pisikesest peast harjutamist.


Siin teevad avastusi juba korraga kolm poissi. Eseme valmistamine võtab aega. Poisid said koos hakkama suurepäraselt. Trävise trump oli hiirega klõpsimine, Ralf ja Trevor olid kiiremad detailide otsimises. Ühtviisi tublid olid detaile paigutades kõik. Tuli täpselt uurida, kuhu mingi klotsike paigutada. Vastasel juhul valmistatav ese ei hakka liikuma ega häält tegema.



Pisikest halli detaili legoplaadi peal nimetatakse ajuks, mis ühendatakse arvutiga. Nii saame me oma meisterduse liigutama või häälitsema. Kõige selle õppimine võtab esialgu aega, kuid olen kindel, et varsti on lapsed selles vallas meist või vähemalt minust targemad.

Robootikaga tegelemine võtab esialgu aega ja seetõttu tuli teha viimase lastegrupiga robootikat veel õhtulgi.
Reedesed lapsed said kõik oma kogemuse. Loodetavasti saame edaspidi jätkata paari kaupa, sest nii on lastel ikkagi rohkem tegutsemise võimalusi.

Iga meisterduse eel on väike tutvustav multifilm. Nagu näha, see meeldis lastele väga.

Aeg hakata tegutsema.

Algus on tehtud. Kangesti tahaks kogu aeg tegutseda. Hoogu võtab maha mõtlemine, uurimine ja katsetamine. Kuid iga hea asja valmimiseks ongi kõik need tegevused väga olulised. Tasapisi tuleb kannatus ja rõõm koos tegutsemisest.

Veel veidi ja vahva linnupaar on valmis. Linnupaar, kes keerutavad ja teevad häält. See, et nad häälitseksid vastav arv kordi ja liiguksid, seda nimetatakse programmeerimiseks. Programmeerimist lapsed ise esialgu ei teinud. Lapsed jälgisid ja suunasid õpetajat, et missuguseid ikoone paigutada.
Teisipäeval hakkame jälle uute robootika toimetustega pihta. Kevadeks saavad lapsed ehk ise programmeerimisegagi hakkama.Koos latega sai ka õpetaja huvitava kogemuse ja tahet tegutseda edasi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar